بمناسبت مرگ نا بهنگام روان شاد محمود بریالی
انجمن فرهنگی و سایت انترنتی میهن انجمن فرهنگی و سایت انترنتی میهن

ببین زمانه چه بیرحم و روزگار سخیف

که  صاد قان  وطن  طعمه  هیولا  اند

 

 

گویند طبیعت زیباست و زندگی خوش آیند. اما بخاطر چه و برای کی ؟

 

 

روند زندگی چنانست که چرخش آن ِ آنچه در دو کلام فوق افاده شد صرف .آگنده از محتوای زیبنده نبوده و بر وفق مراد هیچ کسی تطابق نمینماید.

 

همانطوریکه هر پدیده ای متضاد خود را در بطن خویش پرورش میدهد بهمین منوال دو واژه خوشی و اندوه نیز پیوسته و مستمر در حیات انسانها موجودیت خویش را برازنده میسازد. بدین معنی که هیچ پدیده ئی مطلق شده نمیتواند. فلهذا هرگاه از توضیح وتفصیل لذایذ و حظایظ زندگی بگذریم و لمحه ئی را در سکوت و خاموشی مطلق برای اندوهبار ترین لحظات خویش در تخیل آریم ؛ برای ما احساسی مستولی میگردد که همانا از دست دادن اقارب؛ دوستان؛ .عزیزان؛ همرزمان؛ همسنگران ؛ همگرایان و رفقای همرزم ما خواهد بود.

 

ما درین ایام؛ سوگمندانه شاهد فقدان یکی از برجسته ترین شخصیتهای سیاسی راه آزادی؛ عدالت ؛ ترقی اجتماعی؛ مبارز خستگی ناپذیر؛ وطنپرست اصیل؛ نستوه مرد راه رفاء مردم و شگوفائی وطن؛ روان شاد محمود بریالی عضو هیئت اجرائیه و منشی کمیته مرکزی حزب دموکراتیک افغانستان ( حزب وطن) و معاون اول صدر اعظم جمهوری افغانستان هستیم که جسما" از ما .جداشده و به ابدیت پیوسته است.

 

با تاثر و تالم فراوان محمود بریالی ممثل آزادی؛ رهائی انسان زحمتکش؛ مبارز بی همتا و چهره شناخته شده سیاسی کشور و منطقه سه شنبه شب پنجم دسامبر در اثر مریضی ایکه داشتند جهان فانی را وداع و پدرود حیات گفتند.هرچند ایشان ازلحاظ فزیکی با ما نیستند اما بدون تردید باید اذعان کرد که راه برگزیده ؛ آرمانها و آرزوهایشان در قلوب ملیونها انسان میهنپرست؛ صلحدوست وترقی پسند کشور ما نتنها زنده و جاودان خواهد ماند بل در برآورده شدن این آمال مبارزات بر حق و صلح خواهانه شان را با تداوم راه همچو رادمردان وطن در پیش خواهند گرفت. ما باورمندیم که این مسیر اصولی انتخاب شده و اندیشه برگزیده شده را نسل حال وآینده بمثابه راه نجات خلقهای زحمتکش با اطمینان کامل واعتقاد راسخ تا سرمنزل مقصود طی خواهند نمود و مشعلی را که تنویر کننده همان راه است جاودانه و فروزان نگه خواهند داشت.

 

 

انجمن فرهنگی میهن و سایت انترنتی میهن مرگ نا بهنگام پاکروان محمود بریالی را ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر برای روشنفکران؛ میهنپرستان و تمام نهضت طلبان دانسته؛ و بدین وسیله تسلیات عمیق خویش را به فامیل عزیز؛ اقارب محترم؛ دوستان و همرزمان گرامی شان تقدیم نموده روان مرحومی را .شاد و نامش را گرامی وجاودان میخواهد.

 

 

درود بر روان پاک تو ای فرزند مبارز و اصیل

 

 

 

 

 

 

شهر گوتنبرگ/ سویدن

 

 


December 9th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها